Dekoracja witryn sklepowych sztucznymi kwiatami
Chodząc po galeriach handlowych czy pasażach odzieżowych pierwszym elementem, który może przykuć wzrok potencjalnego klienta jest witryna sklepowa. Jej wygląd bardzo często decyduje o tym, czy dana osoba zechce zapoznać się z resztą asortymentu. W tym celu wiele firm projektuje całe ekspozycje zgodnie z obecnymi trendami oraz pewnymi zasadami. Jak zaplanować ich wystrój tak, aby przyciągał uwagę? Sprawdzamy.
Czym jest visual merchandising?
Visual merchandising to dziedzina marketingu, która oparta jest na handlu detalicznym. Większość klientów jest wzrokowcami, dlatego zanim zdecydują się na konkretny zakup, najpierw oglądają dany produkt. Z tego też powodu ważna jest aranżacja witryn sklepowych.
To one jako pierwsze mogą przykuć wzrok kupującego. Nurt visual merchandisingu jest zależny od pór roku, świąt oraz innych, wyjątkowych okazji. Odświeżona wystawa sklepowa to sygnał dla klienta, że warto zajrzeć do konkretnego sklepu. Wiosna jest idealną okazją, aby zorganizować układ witryn tak, aby sprawiały wrażenie lekkości i naturalności.
Równie ważnym aspektem, którym właściciele sklepów powinni się kierować, jest charakter danej marki. Ekspozycja sklepowa, jak i witryny powinny ze sobą współgrać. Dzięki temu tworzą spójną formę prezentacji produktów. Porządek w tym zakresie świadczy o przykładaniu dużej wagi do ciekawego wystroju przez konkretne marki. W wielu przypadkach dobrym wyborem będą sztuczne kwiaty.
Jak zaprojektować kwiatowe dekoracje w witrynach sklepowych?
Wiosenne miesiące są idealnym pretekstem do odświeżenia witryn sklepowych. W tym przypadku świetnie sprawdzi się ścianka kwiatowa. Motyw roślinny nigdy nie wychodzi z mody, a dzięki niemu można nadać subtelne tło dla eksponowanych produktów. W przypadku branży odzieżowej bardzo często się on przewija. Można go połączyć z ubraniami w żywych kolorach oraz kwiatami, takimi jak żonkile czy narcyzy.
Na niewielkiej ekspozycji zamiast ścianki mogą sprawdzić się eleganckie bukiety czy nawet pojedyncze kwiaty. Często umieszczane są w doniczkach czy butelkach. Nadaje to eleganckiego wizerunku, a także przykuwa wzrok. Po taki zabieg sięgają również ekskluzywne butiki czy droższe marki.
Aranżacja stylowej witryny nie musi być wcale trudna. Wystarczy dobrać odpowiednie kwiaty do pory roku. Warto jest również dopasować je do konkretnych produktów na wystawie. Można postawić również na roślinne dodatki, takie jak elementy gałęzi, mchu i porostów. Stworzą one spójną dekorację.