Drukarka do biura – jak wybrać właściwy model?
Bezawaryjna drukarka do biura stanowi jedno z najważniejszych urządzeń w każdym przedsiębiorstwie. Pomaga tworzyć niezbędne dokumenty, wspiera prace administracyjne i ułatwia komunikację z kontrahentami. Planując inwestycję w nowe urządzenie wielofunkcyjne do biura, warto upewnić się, że dane urządzenie będzie wyróżniać się wysoką jakością i solidnością. Jaka drukarka do biura okaże się najbardziej odpowiednia dla Twojej firmy?
Drukarka do biura a codzienna eksploatacja
Zanim udamy się do sklepów internetowych i na wiodące portale aukcyjne, warto dogłębnie zastanowić się nad potrzebami naszej firmy. Jeśli znaczna część naszej pracy wymaga drukowania, skanowania czy tworzenia kopii dokumentacji, warto rozważyć urządzenie wielofunkcyjne do biura, które zastąpi oddzielne drukarki i skanery. Zamiana dwóch urządzeń na jedno pozwoli nam oszczędzić prąd i koszty serwisowe.
Częstotliwość korzystania z drukarki w codziennej pracy ma również istotny wpływ na rodzaj wybranego urządzenia. Zestawiając ze sobą urządzenia podobnej klasy możemy zaobserwować, że urządzenia laserowe wyróżniają się szybszym wydrukiem. Jednakże, koszty ich eksploatacji są zazwyczaj wyższe, niż ma to miejsce w przypadku drukarek na kartridże atramentowe. Jeśli nowe urządzenie ma służyć przede wszystkim do drukowania plików bez ilustracji lub zdjęć, warto pochylić się nad korzyściami, jakie zapewnia urządzenie wielofunkcyjne laserowe do biura.
Drukarka do biura – cena to nie wszystko
Przeglądając najpopularniejsze modele drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych warto pamiętać, że cena nie jest jedynym kryterium, na jaki warto zwracać uwagę przed zakupem. Odpowiednia drukarka do biura powinna wyróżniać się na trzech płaszczyznach:
- koszty serwisowe – warto zapoznać się z szacowanymi przyszłymi wydatkami, związanymi z wymianą tonerów bądź tuszy czy serwisem części zamiennych. Im większą liczbę wydruków tworzymy w trakcie codziennej pracy, tym bardziej istotny staje się wybór sprzętu, który będzie się cechować możliwie niskimi kosztami eksploatacyjnymi;
- klasa energetyczna – należy upewnić się, że wybrana drukarka do biura cechuje się niskim zapotrzebowaniem na prąd w trybie stand-by oraz maksymalnym poborem mocy. Zakup bądź leasing urządzeń o atrakcyjnych parametrach energetycznych jest istotny szczególnie w firmach, gdzie urządzenia drukujące pozostają w trybie czuwania przez większą część dnia pracy;
- atrakcyjne warunki użytkowania – duży odsetek firm decyduje się odstąpić od zakupu na rzecz umowy leasingu. Rozważając wynajem urządzeń wielofunkcyjnych od firmy zewnętrznej, warto starannie zapoznać się ze specyfiką tego typu umów. Wstępne rozeznanie się pozwala uniknąć sytuacji, w której nieszkodliwe z pozoru zapisy wpędzą nas w narastające koszty. Jeśli podejrzewamy, że aktualna umowa leasingowa jest dla nas niekorzystna, warto zamówić zewnętrzny audyt, który zaproponuje korzystniejsze alternatywy względem szkodliwych zapisów.
Nie jesteś pewien, jaka drukarka do biura będzie odpowiednim wyborem?
Zapoznaj się z ofertą marki Euroimpex, odpowiedzialnej za rozwój oprogramowania Documaster, którego zadaniem jest optymalizacja codziennej pracy. Firma ta oferuje również wsparcie w zakresie audytów, określających opłacalność wykorzystywanych do tej pory urządzeń biurowych.