ksiegowosc

Księgowy – jak wybrać dobrego specjalistę?

Prowadząc swoją działalność gospodarczą należy dbać o prawidłowe rozliczanie księgowości. Dobrze zajmują się tym biura rachunkowe, lecz nie do wszystkich typów firm są one konieczne. Czasami dobry księgowy w zupełności wystarcza. Jak zatem wybrać najlepszego specjalistę w tej dziedzinie? Podpowiadamy.

Biuro księgowe czy księgowa?

Przedsiębiorcy mają dwie opcje do wyboru: podjąć współpracę z biurem rachunkowym bądź zatrudnić księgowego na etat. W przypadku posiadania niewielkiej firmy, można skorzystać z pierwszej opcji. Biuro może wykonać wszelkie zadania, takie jak informowanie o odprowadzanych podatkach, jak i reprezentowanie klienta na spotkaniach z urzędnikami. Jeżeli jednak posiada się duże przedsiębiorstwo, w którym na co dzień potrzebna jest obsługa podatkowa, wtedy warto jest zatrudnić księgowego.

Księgowy w śródmieściu we Wrocławiu nie tylko poprowadzi ewidencję, lecz także wyliczy rezerwy, wyceny walutowe czy podatek odroczony. W jego kompetencjach jest również sporządzanie sprawozdań finansowych, rozliczanie VAT czy projektów unijnych. Jak więc można zauważyć, zakres usług księgowych jest niezwykle szeroki.

Dobry księgowy – jak dokonać właściwego wyboru?

Przy wyborze dobrego księgowego należy sprawdzić, czy wybrana firma posiada aktualny certyfikat, który wydawany jest przez Ministerstwo Finansów. Biuro rachunkowe na Starym Mieście we Wrocławiu posiada również polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, która jest niezbędna do jego funkcjonowania w świetle prawa. Przydaje się w wypadku ewentualnych błędów, dzięki czemu może ona uchronić księgowego, jak i klienta przed dodatkowymi kosztami.

Warto także ustalić, jaką drogą będą załatwiane wszelkie formalności. Obecnie większość usług realizowanych jest za pomocą poczty mailowej lub kontaktu telefonicznego. Dobrze jest jednak zapytać o ten aspekt przed podpisaniem umowy.

Dyspozycyjność księgowych to również ważna kwestia. Im będzie ona większa, tym łatwiej załatwić jest wszelkie formalności i rozwiewać ewentualne wątpliwości klienta.

Dodaj komentarz