Spedycja międzynarodowa – jak wybrać firmę?
Wysyłając towar za pośrednictwem zewnętrznej firmy spedycyjnej należy dokładnie zweryfikować kontrahenta. Każdy dobry przewoźnik przywiązuje dużą wagę do tego, aby być wiarygodnym kontrahentem. Na co więc zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy o świadczenie usług? Podpowiadamy.
Spedycja międzynarodowa – cechy dobrej firmy
Spedycja międzynarodowa w Gdyni cieszy się zainteresowaniem zarówno wśród małych, jak i dużych firm, które chcą szybko i bezpiecznie dostarczyć ładunki za granicę. Dobre przedsiębiorstwo świadczące takie usługi oferuje przede wszystkim wysokie bezpieczeństwo transportowanych towarów. Potwierdzeniem tego jest aktywny monitoring oraz kontrola już od momentu odbioru przesyłki od kontrahenta.
Dobra firma jest w pełni odpowiedzialna za wszystkie etapy transportu. Od wynajmu odpowiednich pojazdów transportowych, aż po kwestie związane z wynajmem przestrzeni magazynowych i kontroli wykonywanej pracy przez osoby zatrudnione w poszczególnych sekcjach spedycji. Klient powinien otrzymać szczegółową informację dotyczącą tego gdzie w danym momencie znajduje się ładunek.
Spedycja międzynarodowa – która firma będzie najlepsza?
Najlepsza firma oferująca spedycję międzynarodową powinna być w pełni dopasowana do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy. Między innymi kwestia dotyczy konkretnych dystansów, które musi pokonać towar oraz ilości, a także regularności przesyłek. Na przykład transport samochodowy cechuje się niższymi cenami i lepszą efektywnością realizacji zamówień niż klasyczny transport samochodowy.
Wybierając konkretną firmę należy przede wszystkim zwrócić uwagę na wykwalifikowaną załogę. Muszą tam pracować kierowcy posiadający wymagające uprawnienia oraz doświadczeni logistycy, którzy zajmują się kompleksowym planowaniem optymalnych tras transportu. Również kwestie formalne mają w tym przypadku niebagatelne znaczenie. Klient powinien otrzymać wszystkie niezbędne dokumenty, w tym wszelkie listy przewozowe, dane dotyczące umowy oraz kwity potwierdzające ubezpieczenie towaru.