zdrowe przekaski

Szybka, zdrowa i pożywna przekąska na krótka przerwę w pracy

Dynamika życia, natłok pracy i krótkie terminy często powodują, że zapominamy o spożywaniu posiłków. Nie jest to zdrowe rozwiązanie, dlatego jeśli masz taki nawyk pomożemy Ci go porzucić.

Posiłki dla pochłoniętych pracą

Osoby pochłonięte pracą, a także wieloma innymi obowiązkami często nie mają czasu na to by codziennie zastanawiać co mogłyby zjeść. W takim przypadku z pomocą wychodzą firmy oferujące gotowe cateringi. Tego typu rozwiązania są dobre dla osób, które nie lubią gotować i nie mają czasu na to by chodzić do sklepu i kupować produkty do wykonania prostych posiłków takich jak kanapki. Cateringi dietetyczne są w porządku, jednak często dania i przekąski narzucone są „z góry” i danego dnia nie możemy zjeść tego na co akurat mamy ochotę. Z tego względu warto znaleźć czas i przygotować w swoim domu posiłki, a także przekąski, które doskonale sprawdzą się podczas krótkiej przerwy w pracy.

Co warto zabrać ze sobą do pracy, kiedy musisz wyjść z domu w przeciągu 5 minut?

  • orzechy – orzechy są sycące i nawet ich niewielka ilość jest w stanie dostarczyć Ci dużej dawki energii;
  • owoce – owoce sprawdzają się, za każdym razem kiedy szybko musisz wyjść z domu;
  • koktajle – do wykonania ich najprostszej wersji wystarczy kilka rodzajów owoców oraz mleko lub napój roślinny;
  • batony muesli – możesz jednorazowo wykonać kilkanaście sztuk batonów i zapewnić sobie tym samym szybką przekąskę na kilkanaście dni w pracy;
  • owsianka w słoiku – wystarczy, że do słoika przełożysz kilka łyżek płatków owsianych, owoce, kakao i zalejesz wodą, jogurtem lub napojem roślinnym. W międzyczasie owsianka napęcznieje i stanie się pysznym, pożywnym posiłkiem, który z przyjemnością zjesz w czasie krótkiej przerwy w pracy. Taką owsiankę można również zrobić dzień wcześniej i rano mieć już gotową przekąskę.
  • kulki mocy – kulki tego typu to nic innego jak zdrowe i pożywne przekąski składające się z orzechów, suszonych owoców oraz miodu.
  • chlebek bananowy – taki chlebek jest doskonałą propozycją dla osób, które lubią słodkie i sycące przekąski. Chlebek bananowy można przygotować raz i spożywać go przez kilka dni w pracy jako przekąskę. Doskonale smakuje solo jak i z dodatkiem dżemu lub masła orzechowego.

Sposób dla zapominalskich

Często zdarza się, że przed wyjściem do pracy nie mamy czasu na przygotowanie posiłków lub zakup czegoś w sklepie. W takich sytuacjach warto mieć w swoim plecaku lub torebce szybką, ale i pożywną przekąskę. W sklepach Decathlon dostępne są musy owocowe, które idealnie sprawdzą się w czasie krótkiej przerwy w pracy. Tego typu produkty są mieszanką pysznych owoców przeznaczonych do uzupełnienia energii podczas wysiłku. Pomimo swojej małej objętości dają uczucie sytości i są łatwe do przełknięcia. Taki mus wystarczy, aby dodać Ci energii w oczekiwaniu na pożywny posiłek w ciągu dnia.

W momencie kiedy pochłaniają nas obowiązki warto pamiętać o zdrowym odżywianiu. Dzięki temu zapewnimy sobie zdrowie oraz energię, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania człowieka. Warto codziennie przygotowywać sobie szybką przekąskę do pracy, jednak nie ma nic złego w pełnowartościowych produktów, które można „na szybko” zjeść.

Dodaj komentarz