Projekty online

Jak zarządzać projektami w zespole online?

Praca na odległość dla wielu osób może wydawać się herezją i bujaniem w obłokach. Jednak już od kilku lat rynek prężnie rozwija się w kierunku przenoszenia swoich procesów do sieci. Sam koronawirus pokazał, że praca zdalna nie oznacza gorszą. W ten sposób można szukać oszczędności — nie potrzebujesz dużych biurowców, aby pomieścić wszystkich Twoich pracowników. Wystarczy jedynie skromne biuro z biurkiem, komputerem i telefonem. Z takiej pozycji możesz zarządzać przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi online.

Trello

Chyba najbardziej znane rozwiązanie do zarządzania projektami na odległość. Twórcy inspirowali się tablica korkową, czego można bardzo łatwo domyślić się po układzie zadań. Cała tablica może być udostępniana do uczestników zespołu podobnie jak konkretne zadanie — to już kwestia odpowiedzialności za konkretne czynności. Do Trello możesz podpiąć inne bardzo znane narzędzia takie jak Dokumenty Google oraz Dysk Google. Rozwiązania Microsoftu również znajdą tutaj zastosowanie. Trello charakteryzuje się przede wszystkim dużą przejrzystością i prostota obsługi.

Asana

Jest narzędziem nieco bardziej skomplikowanym. Dodatkowo na samym początku warto zaznaczyć, że jest ona w pełni po angielsku, dlatego osoby, które nie władają tym językiem, mogą mieć na początku małe problemy w poruszaniu się po pulpicie. Można to łatwo obejść — korzystać ze wbudowanego tłumacza w przeglądarce. Asana pozwala na zdecydowanie planowanie zdecydowanie bardziej złożonych projektów niż Trello. Znajdziesz tutaj dużo funkcji, które pomogą rozłożyć cały proces w czasie i przypisać do niego odpowiedzialne osoby.

Nozbe

To rozwiązanie nie skupia się tak mocno na zespole, co bardziej na poprawie produktywności pracy pojedynczej osoby. Bardzo często warto zacząć od siebie, chcąc lepszych efektów pracy teamu. Nozbe jest dostępne zarówno w formie strony internetowej, jak i aplikacji na telefony. W większości spotkasz się tutaj z funkcjami takimi samymi jak w przypadku Asany i Trello. Aplikacja działa w dwóch formach Nozbe Teams i Nozbe Personal — w zależności od tego, czy potrzebujesz narzędzia dla całego zespołu, czy po prostu tylko dla siebie.

Aplikacje do zarządzania zadaniami to rozwiązania, które powinny zmienić spojrzenie na pracę zdalną. Bardzo często w formie online, praca przebiega o wiele efektywniej niż w formie tradycyjnej — stacjonarnej w biurze. W zależności od zapotrzebowania i złożenia procesu, nad którym pracuje Twój zespół, powinieneś wybrać odpowiednie dla siebie rozwiązanie.

Dodaj komentarz