Pozycja w Google

Od czego zależy pozycja firmy w Google?

Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale pozycja w najbardziej znanej wyszukiwarce internetowej, jaką jest Google, zależy od około 1000 czynników. Oczywiście część z nich jest istotniejsza dla robotów giganta, ale nie należy lekceważyć również tych niższego stopnia. Bardzo często można spotkać się z twierdzeniem — nie ma Cię w internecie, nie istniejesz. Można różnie reagować na ten pogląd, ale jak się dłużej pomyśli to faktycznie, jest to prawda. Dlatego powinieneś zadbać o pozycję swojej strony internetowej w wyszukiwarce Google.

Odpowiednie teksty

Twoja strona powinna zawierać przede wszystkim odpowiedni kontent. Warto zamieszczać tam specjalistyczne artykuły dotyczące branży, w której Twoja firma się rozwija. To zdecydowanie zwiększa atrakcyjność Twojej strony w oczach robotów Google.

Słowa kluczowe

Jeśli mowa o tekstach, warto także wspomnieć o słowach kluczowych. Są to wszelkie frazy, które najczęściej pojawiają się w Google. To właśnie dzięki nim wyszukiwarka decyduje, że treści przedstawione na stronie, mogą być atrakcyjne dla użytkownika.

Szybkość strony

Ostatnio Google kładzie bardzo duży nacisk na działanie stron internetowych. Wiele można usłyszeć również o zaniżeniu pozycji lub całkowitym usuwaniu tych, które nie spełniają wymogów sprawności. Dlatego warto zainteresować się kwestia ładowania się Twojej strony. Jeśli sam zauważasz, że trwa to zdecydowanie za długo, wtedy powinieneś zareagować. Inaczej Twoja pozycja może drastycznie spaść.

Linki wychodzące

To kolejny ważny czynnik, który jest doceniany przez wyszukiwarkę. Linki wychodzące kierują z Twojej strony internetowej użytkownika na inną witrynę, która jest powiązana pod względem tematyki z Twoją branżą. To dobry znak dla Google, który rozumie to jako wartościowe źródło.

Linkowania wewnętrzne

Masz na swojej stronie kilka podobnych do siebie treści? Warto dokonać linkowania pomiędzy nimi. W ten sposób pokażesz, że informacja w Twojej witrynie jest bardzo szeroka. Dodatkowo strona będzie sprawiała wrażenie uporządkowanej.

Dane strukturalne

Strona internetowa powinna mieć również odpowiedni układ oraz strukturę. To bardzo ważny czynnik, na który roboty Google zwracają szczególną uwagę. Dzięki temu wyszukiwarka potrafi lepiej dokonać klasyfikacji tematyki strony. Poprawnie wykonane strony są zazwyczaj chętniej klikane przez użytkowników. Bardzo często charakteryzują się one urozmaiconym wyglądem.

Dodaj komentarz