Agencja PR

Zasady udanej współpracy z agencją PR

Szerokie grono przedsiębiorców mylnie zakłada, że gdy zleci wykonanie działań specjalistom z sektora Public Relations, nie pozostaje im nic, tylko usiąść i czekać na efekty. Niestety, delegowanie zadań do agencji PR to tylko kropla w morzu potrzeb na drodze do sukcesu firmy. Kto lepiej zna przedsiębiorstwo, jeśli nie jej zespół? Nie bez powodu mówi się o współpracy dwóch jednostek – jedna uzupełnia drugą, by wspólnie osiągnąć swój cel. Jak zatem współpracować ze specjalistami od PR?

Brief

Każda szanująca się agencja rozpocznie współpracę z klientem od sporządzenia szczegółowego briefu. Już w tym momencie warto postawić na jasną komunikację i wyznaczyć w firmie jedną osobę, która będzie odpowiedzialna za przekazywanie agencji najistotniejszych informacji. Osoba taka powinna być przede wszystkim komunikatywna i świetnie zorganizowana, znająca od podszewki strukturę firmy, umiejąca zgrabnie te informacje przekazywać.

Agencja PR

Specjaliści potrzebują szeregu danych, wśród których nie może zabraknąć podstaw wpływających na jasny i aktualny obraz marki. Agencja będzie zatem wymagać określenia misji i celów firmy, wskazania grupy odbiorców, przedstawienia bieżącej sytuacji oraz oczekiwań.

Kalendarz wydarzeń

Wszystkie działania PR są skrupulatnie planowane, a następnie osadzone w konkretnych ramach czasowych. Nie należy zatem zapominać o ważnych wydarzeniach w firmie, jubileuszach, akcjach czy premierach produktu. Dla przedsiębiorcy sprawy te mogą wydawać się nieistotne, jednak z punktu widzenia PR to świetna okazja na kształtowanie wizerunku firmy. Przekazywanie takich informacji do działu PR na ostatnią chwilę jest zwyczajnie nieprofesjonalne. Przedsiębiorstwo traci wówczas okazję na zaistnienie wśród szerszego grona odbiorców – czyli osiągany jest cel przeciwny do zamierzonego.

Szczerość na tapecie

Nawiązując współpracę z agencją PR trzeba przedstawić swoją firmę z każdej strony – także z tej negatywnej. Osoby pracujące w sektorze PR to specjaliści od wizerunku, a ich działania będą jeszcze skuteczniejsze, gdy obrócą firmowe wpadki na korzyść przedsiębiorstwa. Nie warto więc zatajać wstydliwych informacji czy działań, które doprowadziły do firmowej porażki. Dzięki szczerej rozmowie agencja będzie w stanie jeszcze bardziej sprecyzować swoje działania.

Cierpliwość

Stwierdzenie, że działania agencji PR to proces długofalowy, jest truizmem. Wszystkie informacje można umieścić w sieci jednym kliknięciem, lecz praca agencji polega także na pozyskaniu zainteresowania innych mediów. Dziennikarstwo i działy wydawnicze to sektory, w których publikacje wymagają nieco czasu, dlatego też na pierwsze w pełni wymiarowe efekty trzeba będzie trochę poczekać.

Na koniec warto wspomnieć o jeszcze jednej ważnej kwestii, jaką jest zaufanie. Agencja PR to sprzymierzeńcy na drodze do firmowego sukcesu. Jej pracownicy doskonale wiedzą, jak działa świat według dziennikarskich zasad, dlatego skutecznie będą kreować wizerunek firmy, jeśli właściciel obdarzy ich zaufaniem.

Partnerem materiału jest CluePR – Agencja PR.

Dodaj komentarz